Projectbeheersing
De keersluis in Limmel wordt vernieuwd, zodat ook grote schepen moeiteloos kunnen passeren. De keersluis vormde een flessenhals voor het steeds grotere vaarwegverkeer. Om meer plaats te voorzien voor vrachtschepen, werd eerst de oude brug vervangen die over de keersluis liep. Het nieuwe exemplaar ligt naast de sluis en heeft geen steunpunten in het water. Zo werd meer ruimte gecreëerd zonder het kanaal zelf te verbreden. Bovendien is de nieuwe brug ook hoger: schepen tot 9 meter kunnen er probleemloos onderdoor varen.
ONZE KLANT
Als onderdeel van Keersluis Limmel Maintenance B.V.
ONZE ROL
Nick Vos is, gedurende de exploitatiefase van dit DBFM-project, als PMS-coördinator, Maintenance Engineer en QA/QC-manager actief op dit project. De onderhoudsperiode is van 2018 - 2048.
Met dagelijks ruim 230.000 voertuigen is de Van Brienenoordbrug de drukste brug in Nederland. Per jaar passeren ongeveer 150.000 schepen en gaat de brug 150 keer open voor de hoge scheepvaart. Om de brug veilig en toekomstbestendig te houden, is vervanging en vernieuwing van verschillende onderdelen nodig. Tijdens de renovatie worden de brugkleppen van de eerste Van Brienenoordbrug vervangen, de automatiseringssystemen vernieuwd en delen van de brugklep van de tweede Van Brienenoordbrug vernieuwd. (Bron: Rijkswaterstaat)
Onze klant
Onze rol
Wibo van Haersma Buma is als senior adviseur betrokken bij de technische coördinatie en aansturing. Daarnaast is Sjaak Verhoef als adviseur systeemintegratie op dit project actief.
Vanaf oktober 2018 tot april 2019 is er groot onderhoud aan de sluis in Leidschendam. Deze negentiende-eeuwse sluis, het sluiswachtershuisje en de ophaalbruggen staan sinds 1998 op de Rijksmonumentenlijst. Het groot onderhoud aan de sluis is noodzakelijk voor het vlot en veilig afwikkelen van het (scheepvaart)verkeer.
Er worden herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan de draaipunten van de sluisdeuren en aan het metselwerk en hardsteen van de sluiswanden en sluishoofden. De brugaandrijvingen en de besturingsinstallatie worden vervangen en de bruggen worden van een nieuwe verflaag voorzien. Deze werkzaamheden vinden plaats vanaf de kade en het water. (Bron: www.zuid-holland.nl).
Onze klant
Onze rol
Met Ipcon zijn wij op diverse facetten actief binnen dit project. Marcel Stiefelhagen werkt als omgevingsadviseur en zorgt voor een goede afstemming tussen het project en de toegang tot het centrum van Leidschendam. Daarnaast werkt Sjaak Verhoef als risicomanager op de Sluis Leidschendam.
Ongeveer 75 jaar na het droogvallen van de Noordoostpolder is duidelijk dat modernisering van de bruggen en sluizen niet langer kan wachten. De provincie gaat daarom de komende 5 jaar alle provinciale sluizen en beweegbare bruggen in de provincie opknappen. Een programma waarin de nieuwste inzichten over techniek samenkomen met de eisen die de moderne samenleving stelt aan infrastructuur. 13 bruggen en 11 sluizen worden in 1 programma projectmatig gemoderniseerd om weer jarenlang mee te kunnen als onmisbare schakels voor een veilig en bereikbaar Flevoland. Zowel over het water als op de weg. (Bron: www.flevoland.nl)
Onze klant
Triple-B GOBS vof (combinatie)
Onze rol
Marcel Stiefelhagen is verantwoordelijk voor het omgevingsmanagement en Jantien van der Vet werkt als adviseur vergunningen.
Steeds meer en steeds grotere schepen passeren het Lekkanaal. Om meer en grotere schepen de Prinses Beatrixsluis te laten passeren, worden er diverse maatregelen genomen. Ten eerste wordt er hard gewerkt aan de aanleg van een 3e kolk (het gedeelte tussen 2 sluisdeuren) aan de oostelijke zijde van de Prinses Beatrixsluis, tussen de bestaande kolken en bedrijvenpark Het Klooster van de gemeente Nieuwegein. Bovendien worden voorhavens en extra ligplaatsen aangelegd, wordt de sluisbediening naar de witte sluiswachterswoningen verplaatst en worden aansluiten wegen aangepast. Tenslotte zal de groenstrook langs het Lekkanaal heringericht en uitgebreid worden.
ONZE KLANT
ONZE ROL
Ipcon partner Bert de Wolde was als Adviseur Relatics actief op dit project.
Zuidasdok is een project van Rijkswaterstaat, ProRail en gemeente Amsterdam om de bereikbaarheid van de Amsterdamse wijk Zuidas en het noordelijke deel van de Randstad te verbeteren, zowel met het openbaar vervoer als over de weg. Dit wordt onder andere bereikt door station Amsterdam Zuid uit te breiden en dit stationsgebied opnieuw in te richten. Bovendien wordt de A10 Zuid wordt tussen de knooppunten De Nieuwe Meer en Amstel verbreed van 4 naar 6 rijstroken, waarbij doorgaand verkeer en bestemmingsverkeer worden gescheiden. Ook de knooppunten De Nieuwe en Amstel worden aangepast. Zuidasdok wordt gerealiseerd door aannemerscombinatie ZuidPlus, een combinatie van de bedrijven Fluor, Heijmans en HOCHTIEF.
Onze Klant
Onze Rol
Wilbert den Boer verzorgde, met behulp van Relatics, de ondersteuning van het Dialoog-proces voor de Zuidasdok.
Grote binnenvaartschepen passen momenteel niet door de keerschutsluis Limmel bij Maastricht. Om het Julianakanaal beter toegankelijk te maken, vervangt Rijkswaterstaat de 80 jaar oude sluis. De Maasroute wordt zo een van de belangrijkste scheepvaartverbindingen van Europa. Tegelijkertijd wordt een nieuwe en veiligere brug voor auto- en fietsverkeer gebouwd. De nieuwe keersluis krijgt 2 cilindrische torens en een stalen hefdeur. Op 18m afstand van de keersluis komt de nieuwe brug. De brug bestaat uit 2 rijbanen voor wegverkeer en een tweezijdig vrijliggend fietspad aan de buitenzijde.
ONZE KLANT
ONZE ROL
Ipcon partner Bert de Wolde is sinds 2013 adviseur van Relatics op dit project.
Het Project Schiphol-Amsterdam-Almere is het grootste wegenbouwproject van Nederland in de periode van 2012 tot 2024. Het realiseert een uitbreiding van de capaciteit van de Nederlandse rijkswegen A6, A1, A10-oost en A9 en beoogt daarmee een betere bereikbaarheid van het noordelijk deel van de Randstad.
Onze klant
Onze rol
Namens Ipcon vervullen Wilbert, Peter en Sjaak diverse rollen binnen dit omvangrijke project. Zijn zijn actief binnen het omgevings- en informatiemanagement. Deze functies worden in samenwerking met Tracé, raamcontractant van Rijkswaterstaat (RWS) voor het project Schiphol, Amsterdam, Almere (SAA), ingevuld.